Tegenwoordig is de zichtbaarheid van identiteit steeds belangrijker bij het succes van bedrijven en individuen. In dit artikel vertellen we je graag meer over de voor- en nadelen van online en offline zichtbaarheid.
Online zichtbaarheid
Door de komst van het internet en natuurlijk social media kunnen bedrijven en individuen niet meer om online zichtbaarheid heen. En dat biedt een groot aantal voordelen! Allereerst is het online super eenvoudig om een breed publiek te bereiken. Zo maakt het internet het mogelijk om een boodschap zichtbaar te maken over de hele wereld. Social media platforms maken het daarnaast mogelijk om content met miljoenen mensen te delen. Een bijkomend voordeel van social media is dat het beschikt over tools die bedrijven kunnen helpen met het bereiken van een specifieke doelgroep. Hierdoor is dit een perfecte toevoeging aan iedere marketingstrategie! Bovendien staat online zichtbaarheid ook bekend als een middel om kosten te besparen. Digitale marketingcampagnes zijn over het algemeen een stuk goedkoper. Maar, er zijn helaas ook nadelen verbonden aan online zichtbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan de enorme hoeveelheid informatie en concurrentie online. Dat zorgt ervoor dat je boodschap snel verloren kan gaan. Het is dus de uitdaging om écht unieke content aan te bieden.
Offline zichtbaarheid
Hoewel de online wereld steeds een belangrijkere rol speelt in ons leven, moeten we zeker niet de kracht van offline zichtbaarheid vergeten! Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een reclame mast huren, die ervoor zorgt dat voorbijgangers niet meer om je boodschap heen kunnen! Deze fysieke vorm van reclame heeft daardoor een enorme impact. Een reclame mast staat bovendien vaak ook een strategische plek waar de advertentie dagelijks door duizenden mensen wordt bekeken. Daarnaast zorgt offline zichtbaarheid ook voor een vertrouwd gevoel voor mensen. Over het algemeen zijn mensen vaak geneigd om een bedrijf te vertrouwen dat vaker langs is gekomen in hun geheugen. Een reclamebord op straat is hier een perfect middel voor! Een ander voordeel van offline zichtbaarheid is het feit dat het mogelijk is om heel lokaal publiek te bereiken. Zo beslis je als adverteerder zelf in welke gebieden je jouw boodschap wilt laten terugkomen. Op die manier kun je nauwkeurig selecteren op welk publiek je het liefst wilt focussen. Daarentegen is het vaak wel zo dat de kosten voor offline adverteren wat hoger liggen. Met name het huren van abri’s, reclamemasten of het organiseren van events is vrij prijzig. We raden aan om hier rekening mee te houden!