Als eigenaar van een restaurant of bar weet je dat de kleine details het verschil kunnen maken. Een van die details is het gebruik van gepersonaliseerde bierviltjes en pennen. Ze lijken misschien kleine, onbeduidende items, maar ze kunnen een belangrijke rol spelen bij het creëren van een gedenkwaardige klantervaring. Maar waarom is het gebruik van items zoals bierviltjes en pennen belangrijk voor jouw bedrijf en hoe kun je ze gebruiken om de klantervaring te verbeteren.
1. Bierviltjes
Bierviltjes hebben in een restaurant of bar een paar verschillende doelen. Ten eerste beschermen ze jouw tafels en de bar tegen vocht en condensatie, die na verloop van tijd schade kunnen veroorzaken. Ten tweede kunnen ze gebruikt worden om jouw bedrijf of speciale aanbiedingen te promoten. Je kunt jouw logo of een speciale promotie op de bierviltjes bedrukken om de aandacht van klanten te trekken. Denk er bijvoorbeeld eens aan om leuke stellingen te bedrukken en draag bij aan een plezierige avond.
Daarnaast kunnen bierviltjes ook worden gebruikt om een persoonlijk tintje aan de klantervaring toe te voegen. Je kunt ze gebruiken om een bericht of tekening voor jouw klanten op te schrijven, wat hen een speciaal gevoel geeft en gewaardeerd laat voelen. Je kunt bijvoorbeeld een gepersonaliseerde noot schrijven voor een klant die zijn verjaardag of jubileum viert.
2. Pennen
Pennen zijn een ander klein item dat een groot verschil kan maken. Ze kunnen worden gebruikt om bestellingen op te nemen, aantekeningen te maken en zelfs als cadeau voor klanten. Het hebben van een pen bij de hand om bestellingen op te nemen of voor klanten om te gebruiken is essentieel. De pennen bedrukken met een bedrijfslogo of naam draagt weer bij aan een consistente ervaring van de klant.
Een manier om de ervaring te verbeteren, is door de pennen als cadeau of souvenir te geven. Je kunt jouw logo of bedrijfsnaam op de pen laten drukken, wat als herinnering zal dienen aan hun ervaring in jouw restaurant of bar, ook zullen naasten of bekende van de klanten het logo vaak te zien krijgen waardoor zij eerder geneigd zijn om naar jouw restaurant te komen. Klanten zullen het attente gebaar waarderen en eerder geneigd zijn om in de toekomst terug te keren.
Een andere manier om pennen te gebruiken, is door een gepersonaliseerde ervaring voor klanten te creëren. Je kunt een pen gebruiken om een gepersonaliseerd bericht op hun rekening te schrijven, waarin jij hen bedankt voor hun bezoek of hen een fijne dag wenst. Het is een klein gebaar, maar het zal een blijvende indruk op klanten achterlaten en hen het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden.
Tot slot, het gebruik van bierviltjes en pennen lijken misschien kleine details, maar ze kunnen een groot verschil maken in de klantervaring. Bierviltjes beschermen jouw tafels en kunnen worden gebruikt om jouw bedrijf of speciale aanbiedingen te promoten, evenals een persoonlijke tint aan de klantervaring toevoegen. Pennen zijn essentieel voor het opnemen van bestellingen. Al met al genoeg reden om bedrukte items ook in jouw restaurant te implementeren.