Als ondernemer wordt het tegenwoordig steeds belangrijker om een online identiteit op te bouwen met als doel uiteindelijk meer klanten te krijgen. Maar hoe kun je het beste aan de slag gaan om jouw online identiteit te vergroten? We zullen hieronder kort de belangrijkste stappen en mogelijkheden toelichten die je direct kunt toepassen om je online aanwezigheid te versterken, waardoor je direct je online identiteit kunt verbeteren.
Het hebben van een goede website
Allereerst is het goed dat je over een goede website beschikt als je jouw online identiteit wilt verbeteren. Als je gebruik gaat maken van socialmediakanalen zoals Facebook, X of andere platformen, zullen bezoekers uiteindelijk via deze kanalen op je website terechtkomen. Het niet hebben van een goede website resulteert in een hogere bounce-rate. Dit betekent dat mensen snel afhaken en niet verder kijken op je website, wat natuurlijk erg zonde is. Ben je nog niet tevreden met je huidige site? Dan is het raadzaam om eerst aandacht te besteden aan je site voordat je begint met het verbeteren van je online identiteit.
Waardevolle content plaatsen
Als je meer online zichtbaarheid wilt en echt een identiteit op het internet wilt vormen, dien je voldoende tijd te besteden aan het schrijven van waardevolle content. Content is namelijk de ideale manier om je expertise over te brengen. Zo kun je bijvoorbeeld je online identiteit verhogen door via je socialmediakanalen meer over je expertise te vertellen. Hierbij is het raadzaam om het socialmediakanaal af te stemmen op je type doelgroep. Wist je bijvoorbeeld dat LinkedIn 277% effectiever is dan Facebook als het gaat om B2B-contacten? Als je juist meer op consumenten bent gericht, dan is het raadzaam om gebruik te maken van Instagram of een ander geschikt platform hiervoor.
Wees consistent
Tot slot is het ook van belang dat je altijd consistent bent als je aan je online identiteit wilt gaan werken. Doe je dit namelijk niet, dan kunnen mensen je snel vergeten, waardoor al je inspanningen voor niets zijn geweest. Om deze reden is het raadzaam om een contentplan of een plan voor je online identiteit op te stellen, waarbij je dagelijks of wekelijks aan de slag gaat met een aantal activiteiten om je zichtbaarheid te vergroten. Hierdoor heb je altijd een plan en ben je er zeker van dat je er alles aan doet om consistent te werken aan een betere online identiteit.