Het was nog nooit zo gemakkelijk om online een winkel te openen. Een webshop is met een klein beetje creativiteit in een dag gebouwd en je hoeft geen eens zelf fysiek voorraad te hebben om online zaken te kunnen verkopen. Maar doordat het zo eenvoudig is, is de concurrentie ook moordend. Het is dan ook de kunst om online uit te blinken, niet alleen wat betreft de webshop zelf maar ook in de marketing en branding. Alleen dan kun je groeien als webshop. Hoe je een vliegende start maakt met jouw webshop? Hier de essentials op een rij.
De basis
Of het nu om de foto’s op je website zelf gaat of kiekjes die je plaatst op je social media kanalen; de content moet van topkwaliteit zijn. Je kunt namelijk wel hele leuke, geestige en wervende teksten bedenken, maar mensen zijn toch visueel ingesteld en zullen als allereerste kijken naar de foto’s. Het is dan ook belangrijk om jouw site te vullen met goede foto’s en deze lijn door te trekken naar jouw socials. Je kunt natuurlijk van producten ook stockfoto’s gebruiken, zeker wanneer deze van goede kwaliteit zijn. Maar qua SEO is het vaak gunstiger om eigen foto’s te maken. Kies hierbij altijd voor de beste kwaliteit camera’s die op dat moment op de markt zijn. Op dit moment is het kopen van de iPhone 15 Plus zakelijk gezien een hele slimme keuze. Het beste van het beste wat er momenteel is, dus daarmee ben je verzekerd van jarenlange top content. Door meteen bij de start te kiezen voor de beste kwaliteit, zal dit ook niet opeens veranderen en kun je je social met één stijl vullen. Iets wat belangrijk is voor je professionele uitstraling. Daarnaast heeft dit pareltje van Apple nog veel meer voordelen. Hij is super snel, een sterke accu, en voorzien van de beste software en processor. Allemaal zaken wat jou op zowel zakelijk- als privé gebied voordelen gaat opleveren. En wanneer je een zakelijk abonnement afsluit zal dit ook fiscaal zijn voordelen hebben.
De marketing
Wanneer je op je iPhone 15 Plus, Max of Pro de beste foto’s hebt gemaakt en geplaatst op je webshop is het de kunst om dit bij het grote publiek onder de aandacht te brengen. Vaak leggen startende ondernemers te veel de nadruk op het ontwerp van hun webshop en minder op de branding ervan. Terwijl dit eigenlijk omgekeerd moet zijn. Want de webshop wordt pas gevonden als de weg ernaar toe goed is aangegeven. Focus dus vol op je social media en probeer samenwerkingen met andere sites op te zetten. Post daarnaast regelmatig iets waarbij je één stijl en filter hanteert. Ook helpt het om een blog bij te houden op je site en influencers gratis spullen te sturen. Wanneer je dit allemaal combineert zul je je aantal volgers langzaam zien stijgen.
Kortom, een webshop starten is zo gepiept maar het groot maken is de kunst! Zet hierbij vooral in op marketing en branding via social media waarbij prioriteit de kwaliteit van de content is. Wees niet te bescheiden met de investering hierin door middel van het kopen van een nieuwe telefoon. Dit gaat je uiteindelijk heel wat omzet opleveren.